dimarts, 26 de juliol del 2011

Carlos Julian Rochela, autor de "Piedra de piedra", ofereix una xerrada sobre la pedra en sec a Cantavella

Des del passat diumenge 24, la vila de Cantavella, a la comarca del Maestrazgo aragonés, hi celebra la seua Setmana Cultural, la qual arriba a la catorzena edició. Fins el proper dia 30, actes de tota mena ompliran aquesta monumental localitat de cultura, festa i activitats per a tots els públics. Així, hi haurà cinema a la fresca, sopar de pa-i-porta o jocs per als més menuts.

També s'ha programat, per al proper dijous 28, a les 19 hores, una xerrada sobre l'arquitectura de la pedra en sec amb Carlos Julián Rochela. Rochela és un expert en aquestes construccions tradicionals i quasi omnipresent a la comarca i pobles veïns. Acaba de publicar amb Onada "Piedra sobre piedra", un extens monogràfic al voltant de la pedra en sec a la veïna vila de l'Anglesola, on s'exposa amb tot detall els tipus de construccions i les persones que les han fetes possibles, donant forma al paisatge.

En aquest enllaç es pot consultar tot el programa de la Setmana Cultural de Cantavella.

(Versió en castellà)
Desde el pasado domingo 24, la villa de Cantavieja, a la comarca del Maestrazgo aragonés, celebra su Semana Cultural, la cual llega a la decimocuarta edición. Hasta el próximo día 30, actos de toda clase llenarán esta monumental localidad de cultura, fiesta y actividades para todos los públicos. Así, habrá cine a la fresca, cena de sobaquillo o juegos para los más pequeños.

También se ha programado, para el próximo jueves 28, a las 19 horas, una charla sobre la arquitectura de la piedra siento con Carlos Julián Rochela. Rochela es un experto en estas construcciones tradicionales y casi omnipresente a la comarca y pueblos vecinos. Acaba de publicar con Onada "Piedra sobre piedra", un extenso monográfico alrededor de la piedra seca a la vecina villa de la Iglesuela del Cid, donde se expone con todo detalle los tipos de construcciones y las personas que las han hechas posibles, dando forma al paisaje.

En este enlace se puede consultar toda la programación de la Semana Cultural de Cantavieja

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada