dimecres, 20 de juliol del 2011

Crònica de la presentació de "Piedra sobre piedra. Las casetas de la Iglesuela del Cid" a l'Anglesola

Adjuntem la crònica de la presentació de "Piedra sobre piedra. Las casetas de la Iglesuela del Cid" redactada per l'autor de l'obra, Carlos Julian Rochela.

PRESENTACIÓN EN LA IGLESUELA DEL LIBRO PIEDRA SOBRE PIEDRA. LAS CASETAS DE LA IGLESUELA DEL CID

El pasado 15 de julio se presentó en el espléndido salón de actos del Ayuntamiento de La Iglesuela del Cid ante un numeroso público el libro “Piedra sobre piedra. Las casetas de La Iglesuela del Cid" de Carlos Julián Rochela.

La editorial Onada Edicions de Benicarló en su colección Arquitectura ha realizado una esmerada edición de 144 páginas con 143 fotografías. Después de la introducción se hace un recorrido histórico de cómo la piedra ha estado presente desde los iberos hasta nuestros días en las construcciones del pueblo.

Luego se centra en las casetas y sus características y pasa en el siguiente capítulo a hablar de los constructores de los que se tiene aún memoria. A continuación se da paso a hablar de las diversas clases de casetas ya sea por la forma, por la clase de piedra empleada o por otros aspectos. Habla luego de unas casetas que tienen un especial encanto.

Se incluye una ruta en la que se pueden contemplar un sinnúmero de estas construcciones, y acaba con otras construcciones que se han trabajado en piedra.

Su ISBN es 978-84-15221-13-5 y se puede adquirir en establecimientos de Iglesuela , Cantavieja y Villafranca o pidiéndolo por correo a torretas@gmail.com

(Versió en valencià)

PRESENTACIÓ A L'ANGLESOLA DEL LLIBRE PIEDRA SOBRE PIEDRA. LAS CASETAS DE LA IGLESUELA DEL CID

El passat 15 de juliol es va presentar en l'esplèndid saló d'actes de l'Ajuntament de l'Anglesola davant un nombrós públic el llibre “Piedra sobre piedra. Les casetas de La Iglesuela del Cid de Carlos Julián Rochela.

L'editorial Onada Edicions de Benicarló en la seva col·lecció Arquitectura ha realitzat una acurada edició de 144 pàgines amb 143 fotografies. Després de la introducció es fa un recorregut històric de com la pedra ha estat present des dels ibers fins als nostres dies en les construccions del poble. Després se centra en les casetas i les seves característiques i passa en el següent capítol a parlar dels constructors dels quals es té encara memòria.

A continuació es dóna pas a parlar de les diverses classes de casetas ja sigui per la forma, per la classe de pedra emprada o per altres aspectes. Parla després d'unes casetas que tenen un especial encant. S'inclou una ruta en la qual es poden contemplar un sens fi d'aquestes construccions, i acaba amb altres construccions que s'han treballat en pedra.

El seu ISBN és 978-84-15221-13-5 i es pot adquirir en establiments de l'Anglesola, Cantavella i Vilafranca o demanant-lo per correu a torretas@gmail.com


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada