dimecres, 30 de novembre del 2011

Jordi Colonques: "La qualitat que ens fa humans és una mena de 'filldeputisme' congènit que ha esdevingut eficient per la nostra supervivència."

L'autor de Vila-real conversa amb Josep Manel San Abdón al voltant de "Món animal", la novel·la d'humor negre publicada a la passada primavera, després de ser guardonada amb el Vila de Puçol. Jordi Colonques parla dels temes, dels personatges, emmarcats en un espai quotidià, un barri de ciutat qualsevol, com podria ser, per exemple, Benimaclet.

"Tinc una forta tendència a escriure literatura d’humor, gairebé de sainet. Però aquesta volta, sense fugir-ne massa, em vaig plantejar escriure una història amb personatges que tingueren més substància que unes meres caricatures. Així que vaig treballar primer el rerefons dels actors del teatret, les motivacions que els havien de dur a actuar d’una manera o una altra. Tot i que essent una història d’humor el que m’interessava era desenvolupar amb un cert ritme les accions simultànies, com a les pistes d’un circ, i no tant fer que els personatges patiren una evolució psicològica al llarg de la novel·la."

En la conversa també s'hi parla de la dificultat dels escriptors valencians per abastar l'ample mercat catalanoparlant, tot i que la Xarxa ha afeblit les fronteres. "Ara, el que no sé dir-te és si l’humor bròfec de “Món animal” s’hi entendria bé", apunta Colonques.

L'entrevista sencera es pot llegir al bloc de Josep Manel San Abdón o a 3x4.info.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada