divendres, 11 de gener del 2013

Bienvenidos a Quebradero

Invierno de 1994. Jeff Levee, una autodestructiva estrella del rock, ha sido asesinado en Quebradero, un inhóspito lugar de frío, lluvia y personajes de toda calaña. La investigación recae sobre el detective Flavio Boidman, quien apenas lleva unos meses en la ciudad, después de solicitar un traslado sin especificar destino.

Para resolver el crimen, Boidman se sumerge en el Clarksdale, un bar-santuario donde Levee sigue sonando en el tocadiscos y los que lo conocieron hasta el final pasan las horas entre alcohol, motos y billares, al estilo de Quebradero.

Quebradero, una balada grunge”, el nuevo libro de Jesús Maestro, es una especie de vinilo escrito. Está estructurado en dos caras y los capítulos son como canciones que a lo largo de las páginas (“surcos”) describen las entrecruzadas historias de Boidman y de Levee.

El resultado es un novela a que combina el género negro, el de detectives y la literatura urbana que se sumerge en los bajos fondos. Además, destaca el packaging: el libro se acompaña de una bolsa de plástico donde se recogen las pruebas de la escena del crimen, en este caso una camiseta y una púa de guitarra del genial Jeff Levee.

Autor multidisciplinar

El benicarlando Jesús Maestro Bartolomé (nacido en Zaragoza el 1977) es licenciado en Bellas Artes y ha combinado diversas disciplinas, como la música, la fotografia y la pintura, así como el cine, donde ha escrito y dirigido la película “Sturmaz, acto y tempestad” (2010), un film “que predijo el movimiento 15M”.

En el campo de la literatura ha publicat “Vozebuth”, premio Creación Injuve 2007, y “Volveremos”, premio Rei en Jaume de Narrativa de Calvià. “Quebradero, una balada grunge” está editado por Onada.

(versió en valencià) 

Benvinguts a Quebradero

Hivern de 1994. Jeff Levee, una autodestructiva estrella del rock, ha estat assassinat a Quebradero, un inhòspit lloc de fred, pluja i personatges de tota mena. La investigació recau sobre el detectiu Flavio Boidman, qui tot just duu uns mesos en la ciutat, després de sol·licitar un trasllat sense especificar destinació. 
Per a resoldre el crim, Boidman se submergeix al Clarksdale, un bar-santuari on Levee segueix sonant en el tocadiscs i qui el van conèixer fins al final passen les hores entre alcohol, motos i billars, a l'estil de Quebradero. 

“Quebradero, una belada grunge”, el nou llibre de Jesús Maestro, és una espècie de vinil escrit. Està estructurat en dues cares i els capítols són com cançons que al llarg de les pàgines (“solcs”) descriuen les entrecreuades històries de Boidman i de Levee. El resultat és un novel·la que combina el gènere negre, el de detectius i la literatura urbana que se submergeix en els baixos fons. A més, destaca el packaging: el llibre s'acompanya d'una borsa de plàstic on es recullen les proves de l'escena del crim, en aquest cas una samarreta i una pua de guitarra del genial Jeff Levee. 

Autor multidisciplinar 

El benicarlando Jesús Maestro Bartolomé (nascut a Saragossa el 1977) és llicenciat en Belles Arts i ha combinat diverses disciplines, com la música, la fotografia i la pintura, així com el cinema, on ha escrit i dirigit la pel·lícula “Sturmaz, acte i tempestat” (2010), un film “que va predir el moviment 15M”. En el camp de la literatura ha publicat “Vozebuth”, premi Creació Injuve 2007, i “Tornarem”, premio Rei en Jaume de Narrativa de Calvià. “Quebradero, una belada grunge” està editat per Onada. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada