dilluns, 3 de novembre del 2014

Manel Joan i Arinyó: ("El cas Peníscola") «Vaig pensar a fer un reportatge com 'A sang freda' però no em vaig atrevir»

Reproduïm la nota de premsa de l'Ajuntament de Godella arran de la presentació de la novel·la "El cas Peníscola" de Manel Joan i Arinyó, la qual va tindre lloc passat dimecres 29 d'octubre a la Biblioteca Municipal. Podeu llegir l'article original tot clicant ací.

Imagen«Quan vaig conèixer els detalls del crim ja vaig pensar que mai es resoldria», va assegurar l'escriptor Manel Joan Arinyó (Cullera, 1956) en la presentació de la seua última novel·la El cas Peníscola, que va tenir lloc dimecres passat a la Biblioteca de Godella. 

Guanyador del 29º Premi Vila de Puçol de Narrativa (2013), el llibre està basat en un fet real novel·lat i explica la història de la inspectora dels Mossos d'Esquadra Anna Recasens qui, després de patir una crisi sentimental, abandonà la ciutat de Barcelona per a investigar pel seu compte un assassinat comès divuit anys enrere a la localitat castellonenca de Peníscola. «Al principi vaig pensar a fer un reportatge com A sang freda però jo no sóc Truman Capote i em vaig dir: On vas Arinyó?, et vas a posar a fer preguntes a gent que no coneixes i et van a pegar un pal que et van a matar i, potser, ni tan sols l'assassí». 

Amb to distès, irònic i amè aquest escriptor i professor de literatura va esbudellar la seua novel·la quasi fins a les seues entranyes davant un reduït però «selecte públic, en el qual, com a deferència, he deixat entrar als homes, cosa que normalment no faig». 

La versatilitat literària de Joan i Arinyó li ha portat a realitzar incursions en la narrativa infantil, juvenil, eròtica i també en la poesia; dues antologies arrepleguen la seua obra poètica: Plany de l'home llop (1999) i Versos blancs (2012). El cas Peníscola no és la seua primera novel·la guardonada. Amb Les nits perfumades, va obtenir el Premi Sant Joan (1988); amb Fem un trio, el Premi Ciutat de Sagunt (2009) i, amb L'atzucac del perdedor, li va ser atorgat el Premi Enric Valor (2010). 

El llibre ha sigut publicat per Onada Edicions, una editorial amb seu a Benicarló responsable de la publicació de les obres guanyadores de diversos certàmens literaris; a més del Vila de Puçol, també és l'encarregada de l'edició del Premi Josep Maria Ribelles de poesia i dels Premis Ciutat de Sagunt de poesia, teatre i narrativa, entre uns altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada