dilluns, 2 de febrer del 2015

"Una obra única y diferente en su estilo". Ressenya de "Quebradero. Una balada grunge"

Fernando Garcín ha ressenyat la novel·la de Jesús Maestro "Quebradero. Una balada grunge" al blog La segunda lluvia. L'obra, publicada a finals de 2012, s'endinsa en el gènere negre, amb una presentació que recorda a un vell disc: la música serà un dels elements fonamentals de la investigació de Flavio Boidman al voltant de l'assassinat de l'estrella Jeff Levee. La ressenya també s'hi fixa en aquest detall i apunta que estem davant un llibre "cuya forma es la de un disco de vinilo, con sus surcos (no páginas), su cara A y su cara B, sus referencias musicales, y su trabajo fotográfico tan acertado que hace que cada imagen (cada fotografía de ambientes anglosajones de Jesús Maestro) forme parte de la historia como pocos libros pueden presumir de tal."

En la ressenya, l'autor separa la música que hi apareix en les lletres de cançons del finat i les continues referències musicals, amb la pròpia història de les investigacions del protagonista. La conjunció es fa amb un estil "afilado y simbolista, existencial y duro, poético cuando ha de serlo".

Con la música y la imagen en las venas, Jesús Maestro relata una historia que tiene las horas contadas, y puede ser recontada mil veces, regresar a su escena del crimen y retomar la historia por cualquiera de sus surcos.

Podeu trobar la ressenya sencera de "Quebradero. Una balada grunge", tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada