diumenge, 13 de desembre del 2015

"La madurez de un poeta". Agustina Pérez ressenya "L'aire absent" de José Manuel Prieto

La presentació a Gandia de "L'aire absent", el nou poemari de José Manuel Prieto, va comptar amb la participació de la catedràtica de Literatura Agustina Pérez, qui va intervindre amb un text en el qual hi reflexionava sobre allò que és la poesia i el poeta i que ara podem llegir al seu blog.

Així, podem veure com Agustina Pérez considera que el poeta gandià ha assolit la maduresa amb aquest segona obra, "un libro de madurez y de vida con todo lo que ello conlleva de contradicción y unión de contrarios, de superación y de camino abierto (…) El joven poeta es capaz, ahora, de vivir con las preguntas. No gasta energías en buscar respuestas. Acepta dudas, regresos, avances y contradicciones como parte de la experiencia. Y está preparado para tejer un traje propio de palabras y afrontar el futuro sin nostalgias", apunta.

 La intervenció discorre com un viatge pel fet literari en un vagó ocupat pels grans noms de la poesia universal. La nostàlgia, la infantesa, la recerca de respostes -i de preguntes- o la implicació són algunes de les estacions per les quals es detura la presentadora, sempre amb la referència de "L'aire absent".

La frescura inocente del primer libro se convierte aquí en reflexión. El vocabulario se enriquece, se amplían los poemas y los versos se alargan y marcan el ritmo de la lucha interna. Parecen avanzar ahora a golpe de madurez. Y la reflexión obliga al poema largo, como obliga a violentar el lenguaje con paradojas audaces. Porque hay que unir contrarios para seguir avanzando. Cielos y abismos, nostalgias y esperanzas. Las palabras se ajustan al sentimiento en un vocabulario cuidado, culto, preciso.

Podeu llegir el text sencer tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada