dijous, 28 de gener del 2016

"Siempre tengo en cuenta que el tiempo pasa, es algo irreversible". El Económico entrevista Antoni Gómez, autor de "Maleïts entrepans"

El diari El Económico, del Camp de Morvedre, ha publicat una entrevista que ha fet a l'escriptor Antoni Gómez, autor de la novel·la "Maleïts entrepans", basada en els seus records d'aquell Sagunt de la seua infantesa i joventut. "Amante de la buena literatura, hombre preocupado por el paso del tiempo, poeta y periodista", Gómez compta amb una extensa i guardonada trajectòria literària que ha transcorregut per la poesia, el conte, el periodisme i la narrativa.

Precisament, la conversa s'enceta tot parlant dels seus primers passos com a escriptor. L'autor de "Maleïts entrepans" recorda com la literatura l'ha acompanyat des d'infant, quan hi era al bar familiar davant del Teatre Romà de Sagunt, un indret que hi trobem ben present a la seua novel·la:

Con 'Maleïts entrepans' tampoco busco hacer un libro que sea totalmente de mi memoria personal, sino que trato de combinarlo con la imaginación y hacer literatura. Parto de unos personajes y un espacio que esta adscrito a una parte de mi vida, pero con toda libertad par incluir lo que me apetezca. En este caso, uno de los personajes del libro, que es el dueño del bar y podría representar perfectamente a mi padre, tenía mucha fobia a los clientes que pedían bocadillos, porque no era lo habitual en un bar tan pequeño. Por ello se dedicaba a amargar a este tipo de clientes, y a hacerles esperar mientras el pan llegaba. Esta parte si esta basada en un hecho más o menos real, y de ello la anécdota y el título. 

Reconeix Antoni Gómez que s'ha basat en la seua pròpia autobiografia, enriquida amb imaginació i "mucha literatura", però defuig de l'etiqueta de llibre de memòries personals. També s'hi destaca el protagonisme del pas del temps, de la història que reuneix a totes aquelles cultures que han passat per la monumental ciutat morvedrina. "'Maleïts entrepans' tiene un punto elegíaco, de recuerdos, espacios y personajes entrañables que el tiempo se ha llevado", afegeix.

Per un altre costat, l'escriptor assenyala la bona rebuda que ha tingut el llibre entre el públic: "Estoy notando que hay muchos lectores volcados y entusiasmados con el libro, y eso es sobre todo lo que me anima a continuar; esas intuiciones sinceras, más allá de las formalidades, son las que me animan y me hacen pensar que voy por buen camino", apunta Antoni Gómez.

Podeu llegir l'entrevista sencera tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada