dilluns, 13 de febrer del 2017

El blog Mil y un viajes sobre el mundo s'hi fixa en "Sobre el caballito de madera" d'Andrea Aguilar-Calderón

El Premi Internacional de Literatura de Viatges Ciutat de Benicàssim ha donat llum a obres magistrals, que tot i ser encara títols amagats en els prestatges de les llibreries, sorprenen al lector o lectora en qui recauen. Sens dubte, és el cas de "Sobre el caballito de madera", l'obra guanyadora de l'any 2012. Narra les experiències de la seua autora, la costa-riquenya Andrea Aguilar-Calderón, la qual cansada d'una vida rutinària, es llança en un viatge dadaista que la durà a recórrer mitja Europa. 

El blog especialitzat Mil y un viajes por el mundo s'ha fixat en aquesta novel·la i li ha dedicat una ressenya en la qual exposa les motivacions d'Andrea Aguilar per creuar l'Atlàntic i moure's per indrets com València o Suïssa, "con el dinero justo en los bolsillos y las ideas aún poco definidas, sin embargo la escritora sí tiene algo muy claro: su presupuesto es ajustado y la mejor forma de evitar gastos innecesarios en alojamiento tiene un nombre y este es couchsurfing", aclara l'article.

Pasando fugazmente por el diminuto Liechtenstein, sus siguientes paradas la conducirán a Innsbruck en Austria (otra maravilla alpina), la bellísima Budapest y los campos de exterminio polacos para de allí encaminarse a esa Europa del Este que aún sigue siendo una desconocida para muchos viajeros. Las huellas de la guerra aún presentes en Serbia y Bosnia, su paso por la Transilvania rumana en busca de las huellas de Drácula (he de reconocer que con este capítulo me reí muchísimo recordando nuestro propio viaje hace unos años), breves incursiones por Bulgaria, Albania, Kosovo y Macedonia, para acabar en Italia este curioso periplo lleno de anécdotas, narrado de un modo fresco, espontáneo y realmente divertido. Un libro indispensable para echar en la maleta la próxima vez que cojas un avión.

Podeu llegir la ressenya sencera tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada