divendres, 16 de juny del 2017

La professora Pilar Alfonso tracta els relats de marca en l'ESO

Si hi ha cap persona experta en com ensenyar els relats comunicatius que s'amaguen darrere de les omnipresents marques (tant comercials con institucionals i personals), aquesta és Pilar Alfonso. I tot seguint en la tasca d'educar en comunicació, la professora i autora de l'assaig divulgatiu "(Tot) el que encara no saps sobre les marques" ha publicat en la revista Aulamèdia l'article "Tres preguntes sobre educació i relats de marca", en el qual d'una manera senzilla i eficaç respon a tres qüestions: què és una marca, què és un anunci, i com ensenyar els relats de marca en l'Educació Secundària.

Per a Alfonso, qualsevol cosa pot esdevindre una marca. "És, fonamentalment, identitat visual (logo i colors), identitat narrativa (relats al voltant de la marca) i identitat axiològica (valors identificadors)", la qual té entre els seus objectius crear una història, un relat, que ens arriba en forma de campanyes publicitàries, el màrqueting, l'empaquetatge i altres accions comunicatives que "intenten construir un món que resulte atractiu i convincent per als consumidors. És sempre un relat breu, de comprensió fàcil i immediata, que transmet (amb comptades excepcions) una visió eufòrica de la realitat, lligada al consumisme".

A partir d'ací, l'autora defensa tractar aquest tema en els estudis d'ESO a través d'un prisma d'anàlisi crític amb els relats de marca. "M’agrada pensar que –en el marc de l’educació en comunicació– és possible un enfocament comunicatiu que ensenye a entendre que és una marca en la nostra societat. Un enfocament narratiu que ensenye a llegir aquests nous relats tan canviants i tan iguals. Un enfocament interdisciplinar que transpasse l’anàlisi formal i aborde el context social i econòmic", rebla Pilar Alfonso.

Podeu llegir l'article sencer tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada